Бізнес-діагностика для консалтингу

В рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу Центр підтримки бізнесу у Дніпрі, оснований на базі Дніпропетровської торгово-промислової палати за підтримки ЄБРР, організував триденний тренінг «Бізнес-діагностика для консалтингу», в якому взяли участь представники консалтингових компаній та індивідуальні консультанти.

Бачити та аналізувати

Із заглибленням економічної кризи в Україні активність деяких західних фірм або вщухає, або заморожується в надії на поліпшення кон’юнктури. В авангарді завоювання ринку України стоять консалтингові фірми Заходу, що активно підтримуються урядовими та міжурядовими структурами. Вони надають конкретну фінансову і технологічну допомогу перспективним підприємствам і галузям економіки.

Консалтинг – це процес консультування керівників, управлінців з широкого кола питань у сфері фінансової, комерційної, юридичної, технологічної, технічної, експертної діяльності, що надається зовнішніми консультантами, для рішень тієї чи іншої проблеми. Мета консалтингу — допомогти системі управління (менеджменту) в досягненні заявлених цілей.

Серія тренінгів «Розвивайте свій консалтинговий бізнес», розроблена Європейським банком реконструкції та розвитку, – це набір навчальних курсів, які передбачають оволодіння найважливішими навичками та ознайомлення з ресурсами і методами для ефективної та результативної консалтингової діяльності, а також для ведення успішного консалтингового бізнесу.

«Тренінг заснований на кращих міжнародних практиках і глибоких експертних знаннях. Є інтерактивним і включає в себе практичні вправи та реальні приклади. Ви навчитесь формувати свої цілі та завдання, аналізувати клієнта, навіть створювати його психологічний портер», – зазначив на початку тренер та провідний фахівець Володимир Чернявський.

Знайти свого консультанта

Під час тренінгу учасників готували до різноманітних ситуацій, які чекатимуть на них під час консультування та роботи з клієнтами. «Зокрема, вкрай важливо, аби консультант вмів правильно «поставити діагноз». Не менш важливою є довіра. Коли клієнт бачить, що консультант відкрито говорить, що тут ми не можемо допомогти або що вам не потрібен зараз цей консалтинг, не потрібно витрачати гроші, це викликає довіру. Друге правило - репутація, яка напрацьовується роками. Вона ніколи не виникає з нуля, репутація консультанта будується дуже довго складно, як і в будь-якому іншому бізнесі, а руйнується дуже швидко. Третє правило - це ті результати і цінність, які ти клієнтові приніс», – зазначив Володимир Чернявський.

Учасники тренінгу навіть спробували себе у своєрідній психологічній грі – за десять хвилин кожна група повинна була створити портрет одного з учасників тренінгу (де народився, яка освіта та вподобання, чи є родина і навіть, яку їжу полюбляє людина). До речі, у всіх трьох групах прогнози вийшли дуже точні, вони вдало описали незнайому людину на 70-80% точно.

За результатами тренінгу учасники отримали і домашнє завдання – створити індивідуальну покрокову модель інструментів та навичок для проведення бізнес-діагностики. І сертифікат після тренінгу буде вручено лише тим слухачам, які успішно виконали це завдання.

Дарина Сухоніс

 

У Дніпрі говорили про особливості експорту українських товарів

У Дніпрі відбулася експортна конференція на тему: «Перспективні ринки збуту продукції українських товаровиробників», яка проводилась в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу.  Центр підтримки бізнесу у  Дніпрі, оснований на базі Дніпропетровської торгово-промислової палати, за підтримки ЄБРР, вже втретє проводить такі зустрічі для вітчизняних підприємців.  

Підтримати малий та середній бізнес

У період з січня по липень 2017 року Україна експортувала товарів на 23,8 млрд. доларів, що на 22% більше, ніж у 2016. Наша країна імпортувала товарів на 26,563 млрд. доларів. Металургія, сільське господарство, машинобудівна та хімічна промисловості дають понад 80% українського експорту. Але особливістю експортоорієнтованих галузей України є їх високий рівень залежності від кон'юнктурних коливань на світових ринках.

«Наразі ми працюємо над планом роботи на 2018 рік. Такі заходи – унікальна можливість для підприємств МСБ регіону, що планують розвивати свою діяльність за рахунок розширення експорту. Адже ваш успіх – це частинка і нашого успіху. Також ми сподіваємось, що у Дніпропетровському регіоні нарешті вирішиться питання стандартизації. Можливо, буде відкрита лабораторія сертифікації, адже зараз наші підприємці змушені звертатися до відповідних інстанцій у Польщі чи Голландії» – зазначив Президент Дніпропетровської торгово-промислової палати Віталій Жмуренко.

Експортне протверезіння

Європейський ринок готовий зустрічати українські товари саме у сфері малого та середнього бізнесу, адже великі вітчизняні монополісти вже зайняли свою нішу. Перший Секретар Представництва Європейського Союзу в Україні Жослін Гітон підкреслив, що український бізнес повинен бути конкурентоспроможним, оскільки в ЄС є чіткі правила, які забезпечують справедливі умови для всіх. «Мало тільки виробляти товар. Потрібно ще розуміти, куди і як його правильно експортувати, вивчити ринок та його «правила гри». Адаптація до стандартів (а стандарти є ядром торгової частини Угоди про асоціацію) вимагатиме часу. Це вже пережили Польща та Словаччина. Українські компанії будуть успішними, якщо вони зуміють інтегруватися, створять партнерства з тими європейськими компаніями, які планують перенести своє виробництво до інших країн і, зокрема, до України», – зазначив він.

Після коливання курсу долару українські підприємці відчули своєрідне «експортне протверезіння» яке, втім, дало новий поштовх до підкорення ринку Європи чи Азії.

«Європейський банк реконструкції та розвитку має програми, покликані допомогти бізнесу трансформуватись. Трансформація означає відмову від старих радянських підходів в управлінні і використання нових та сучасних практик. Наприклад, консультуючи одеську компанію з виробництва ялинок, ми визначили, що їм потрібно не лише змінити програму стандартизації, але і розширити свій асортимент», - зазначив аналітик ЄБРР Павло Вдович, який займається консультаційною підтримкою підприємств-експортерів.

Експерти впевнені, що потрібно допомогти бізнесу переорієнтувати наш експорт, знайти нові ринки, закріпитися там, забезпечити відповідність українського виробництва вимогам цього ринку. В Україні відбуваються економічні реформи, виходить багато нових нормативних документів. «Торгово-промислова палата виконує роль провідника. Це своєрідний майданчик для обговорення актуальних питань. Ринок став досить складним і більш конфліктним, тому всі проблеми, що виникають у компаній на ринку, потрібно оперативно доводити до бізнесу, щоб він менше страждав. Взагалі, по кожній зоні потрібно вести окрему розмову, розповідаючи про переваги і недоліки, адже скрізь є істотні відмінності. Наприклад, зони вільної торгівлі з Туркменістаном і Узбекистаном передбачають можливості поставки продукції українського походження під преференційні сертифікати України не безпосередньо, а через треті країни, які є покупцями нашої продукції», - зазначив віце-президент Торгово-промислової палати України Сергій Свистіль.

Під час конференції  учасники в режимі діалогу також обговорили питання стратегії та ризиків, можливості та перспективи роботи з Арабським ринком, тренди торгівлі з Туреччиною та можливості співпраці з Канадою.

Дарина Сухоніс

 

Секрети експорту від європейського експерта

У Дніпрі з 6 по 8 вересня усі бажаючі мали нагоду взяти участь в унікальному тренінгу: ірландський фахівець, директор міжнародної консалтингової компанії Strategy Crowd пан Roddy Feely відкрив секрети успішної побудови стратегії. Захід організований Центром підтримки бізнесу м. Дніпро, основаному на базі Дніпропетровської торгово-промислової палати за підтримки Європейського Банку Реконструкції та Розвитку (ЄБРР) в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу.

Будьте сміливі!

Тренер впевнений, що варто тверезо оцінювати свій бізнес і щороку робити аналіз переваг та недоліків. «В Ірландії 4,6 млрд. населення і експорт – це єдиний шанс для того, аби бізнес став перспективним. В мене великий досвід роботи в промисловості - 24 роки! Я обіймав керівні посади в галузі продажів і маркетингу, операцій, загального керівництва і стратегії розвитку. Я хочу поділитися тими інструментами, які допоможуть українським підприємцям підкорити іноземні ринки», - зазначив він.

Особливість тренінгу в тому, що він проходив у форматі діалогу, адже ірландський фахівець впевнений, що саме спілкування народжує успішні методики та стратегічні плани. Учасники змогли переосмислити мотивацію і стратегію виходу на експортні ринки, почати подорож, розуміючи і діючи, базуючись на важливості адекватного дослідження ринку; вивчили різні маршрути на ринок, вивчили шляхи конкурування на експортних ринках в умовах швидко мінливих міжнародних відносин. Кожен учасник зміг отримати консультацію стосовно можливості експорту у власній компанії, адже семінар відвідали представники різних сфер: від виробників алкоголю до фахівців з гумових човнів.

Домашнє завдання.

Родзинкою тренінгу стало те, що учасники не лише слухали поради ірландського фахівця, але і виконували певні завдання: кожен повинен був тверезо оцінити недоліки та плюси власного бізнесу, проаналізувати причини того, чому потрібно займатися експортом, як правильно обирати ринок і конкурувати.

Торкнулись під час семінару і таких понять, як менталітет та культурологічні особливості. Адже це важлива складова будь-якого плану на експорт. Не менш важливо - мислити стратегічно і забігати вперед щонайменше років на десять. Хто п'ятнадцять років тому міг собі уявити, що телефон стане не лише засобом зв'язку, а й міні комп'ютером, фотоапаратом?

«Інтерактивний курс спеціально розроблений, щоб кинути виклик і запустити експортерів - «новачків» у їхню експортну подорож. Курс також включає в себе 90-хвилин персональних менторингових сесій, щоб допомогти вам і вашій команді з реалізацією ваших стратегій і планів дій зростання експорту». – зазначив Roddy Feely.

Дарина Сухоніс

 

Франшиза – універсальний бізнес-рецепт для МСБ

У Дніпрі всі охочі мали унікальну можливість зануритись у світ франчайзингу. 18 липня відбулася бізнес-конференція під назвою «Франчайзинг – як один із дієвих інструментів розвитку МСБ». Провідні фахівці знайомили присутніх з тонкощами ведення бізнесу за франшизою, а також ризиками та вигодами. Захід організовано Центром підтримки бізнесу у м. Дніпро разом з Європейським Банком Реконструкції та Розвитку в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу.

Україна та її потенціал

Аби дати визначення терміну франшиза у підприємницькій діяльності, необхідно зрозуміти сутність слова франчайзинг. Отже, франчайзинг - це система продажу товарів або послуг, яка полягає у безперервній співпраці двох юридично та фінансово незалежних один від одного підприємств. Власник ліцензії та певного ноу-хау (франчайзер) пропонує франчайзі свою торговельну марку і свій метод ведення підприємства, який сам раніше відпрацював на своєму досвіді. Нова точка створюється франчайзі у рамках мережі самостійно, але за підтримки франчайзера, і вона має відповідати всім нормам та стандартам цілої мережі, що обумовлено у франчайзинговому договорі.

Франшиза, в свою чергу, є сформульованою та чітко окресленою бізнес-пропозицією від компанії-франчайзера, що власне і містить ноу-хау, торговельну марку, мережеві стандарти та норми.

Наразі у нашій країні є дуже потужна база для франчайзингу. «Це зумовлено насамперед тим, що у багатьох містах України з’явились вимушені переселенці – ці люди привезли свій інтелектуальний та матеріальний капітал. А також нові ідеї», - розповів представник Європейського Банку Реконструкції та Розвитку Павло Вдович.

В Україні на сьогодні діє близько 700 франшиз. І багато підприємців готові купляти франшизи, особливо це актуально для малого та середнього бізнесу.

Навіть люди, далекі від бізнесу, можуть назвати приклади успішних франшиз, які діють по всьому світу – це такі гіганти, як MC’Donalds, Zara, KFC, Subway, Baskin-Robbins, Columbia та багато інших.

Важкий вибір: іноземна чи українська франшиза

«З таким питанням стикається кожен, хто замислюється про придбання франшизи і розвитку власного бізнесу. Але очевидно, що краще зупинитись на українському варіанті. По-перше, такі франшизи більш доступні з точки зору ціни. По-друге, вони не потребують адаптації під умови українського ринку», – розповідає експерт з франчайзингу Олександр Алєксєєнко.

В Україні вже є франшизи, які привабили іноземних інвесторів. Це, наприклад«Delfast», «FreshLine», «Львівські Круасани», «MY COFFEE» та інші».

«Бізнес – це живий організм, який треба підтримувати і постійно розвивати І франшиза в цьому плані – ідеальний механізм, адже ви отримаєте «старшого брата», який допоможе з повним циклом: від підбору приміщення до повноцінного запуску франчайзингового об’єкту», - каже Олександр Алєксєєнко

Наразі на ринку франшиз великою популярністю користується бізнес з надання послуг для дітей, агросфера, торгівля еко-товарами та органікою, а також стріт-фуд та кав’ярні. За словами експертів, Дніпропетровщина особливо приваблива саме для агросфери. А от кав’ярні поступово будуть поглинатися корпораціями-гігантами, адже цей ринок вже перенасичений і маленькі заклади просто будуть не конкурентоспроможні.

Підводне каміння

У світі франчайзингу є і свої ризики. «Біля витоків кожного успішного підприємства стоїть прийняте одного разу сміливе рішення», - стверджував Пітер Дракер. І не дарма. Але зважуючись на придбання чи створення власної франшизи, треба враховувати усі нюанси. Експерти радять завжди збирати повну інформацію про продукт, який ви купуєте.

Загалом, експерти підкреслюють, що у франчайзингу у вас завжди є право вибору, але звертати треба увагу на продукт, який буде актуальним найближчі 3-5 років. «З франшизою ви отримуєте марку, яка завоювала лояльність споживачів і репутацію, можливість вибору сектора економіки, маркетинг, рекламу, пошук постачальників і ще багато бонусів», – наголошує експерт.

Тож українцям радять йди на виправдані ризики і підживлювати свій бізнес, або створювати його з нуля. А під час конференції усі охочі мали змогу навіть отримати професійну консультацію стосовно своїх проектів, аби знати напевно, чи варто занурюватись у світ франчайзингу.

Дарина Сухоніс