Публікації

tl_files/data/expo/Export-Test.png

Шановні майбутні експортери,

перед тим, як звертатися за консультаційною допомогою до Центру підтримки експорту при Дніпропетровській торгово-промисловій палаті, пропонуємо пройти тест на експортну готовність та отримати інформацію про:

  • Різні аспекти інтернаціоналізації бізнесу та передумови успішного виходу на іноземні ринки;
  • Сильні сторони вашої компанії та сфери, в яких потрібно підвищувати компетентність для бізнес-інтернаціоналізації;
  • Рекомендації щодо подальшого розвитку в контексті виходу на закордонні ринки.
 

Бібліотека методичних матеріалів семінарів в рамках реалізації програми «Практични аспекти співробітництва з Європейським Союзом»

tl_files/data/curier/Bezymjannyj-4.gif

 

Щодо створення майданчика «Бізнес Вірменія»

Посольство Республіки Вірменія в Україні дипломатичними каналами повідомило про створення майданчика «Бізнес Вірменія», який демонструє інвестиційні можливості в окремих галузях економіки РВ та приймає пропозиції щодо співробітництва.

Більш детальна інформація - за посиланням:https://bit.ly/2UrxNTw.

 

Щодо введення в експлуатацію в Азербайджані заводу «SOCAR карбамід»

У контексті виконання п. 1.1. Додатку 3. Генеральних директив відділам з економічних питань ЗДУ в частині інформування про економічні, торговельні, законодавчі та інвестиційні подій і тенденцій їх розвитку в країні акредитації, повідомляємо про таке.

16 січня 2018 р. за участю Президента Азербайджанської Республіки І.Алієва на території Сумгаїтського хімічного промислового парку відбулося урочисте відкриття заводу «SOCAR карбамід». У ході відкриття зазначеного заводу І.Алієва супроводжували президент Державної нафтової компанії Азербайджану SOCAR Р.Абдуллаєв і директор заводу Г. Джафаров, які поінформували главу держави про виконану роботу.

Зокрема, проект карбамідного заводу був реалізований на підставі «Державної програми надійного забезпечення населення в Азербайджанській Республіці продовольчими продуктами в 2008-2015 рр.» та «Державної програми з розвитку промисловості в Азербайджанській Республіці на 2015-2020 рр.», затверджених Розпорядженнями Президента АР І.Алієва, підписаними відповідно в серпні 2008 р. і в грудні 2014 р.

Згідно з результатами міжнародного відкритого тендеру, оголошеного у зв’язку з планами будівництва заводу, у 2012 р. корейська компанія «SamsungEngineering» була обрана підрядником інженерних робіт, поставці обладнання і будівництва. Технологічне обладнання проекту з виробництва карбаміду й аміаку було забезпечено компаніями Данії та Нідерландів.

Крім цього, у 2015 р. з метою управління проектом заводу і надання незалежних інспекційних послуг було підписано відповідний договір з фінською компанією. На завершальній стадії будівництва заводу було залучено понад 3600 працівників. Будівельні та монтажні роботи були проведені в безаварійних умовах з дотриманням всіх відповідних стандартів безпеки.

Завод «SOCAR карбамід» на даний час став найбільш масштабним в АР проектом, реалізованим у ненафтовому секторі. Його загальна вартість становить близько 1 млрд. дол. США. Фінансування проекту на початковому етапі здійснювалося за рахунок коштів, виділених з державного бюджету АР. Фінансування основного етапу будівництва (700 млн. дол. США) було забезпечено за рахунок кредитів низки міжнародних банків на основі надання державних гарантій. Кількість нових робочих місць складає близько 500 чол. Підготовка профільних кадрів проводилася починаючи з 2012 року в рамках спеціальних освітніх та стипендіальних програм SOCAR.

Слід зазначити, що головне завдання заводу «SOCAR карбамід» полягає в забезпеченні в АР власного виробництва карбаміду та аміаку, який є основою виробництва азотних добрив. Завдяки цьому, передусім, планується забезпечити внутрішні потреби Азербайджану у відповідній продукції, суттєво скоротити імпорт та у найближчій перспективі (орієнтовно – з травня 2019 р.) перейти до її реалізації на зарубіжних ринках. Відповідно до технологічно-виробничих параметрів заводу «SOCAR карбамід», в якості сировини щорічно використовуватиметься 435 млн. м3 природного газу, виробнича потужність складатиме близько 700 тис. тонн карбамідної продукції, 70% обсягу виробленої продукції передбачається для експорту.

Введення в дію цього заводу зіграє важливу роль у забезпеченні АПК АР високоякісними мінеральними добривами. Високий попит на його продукцію пов’язаний з його досить низькою собівартістю (з урахуванням місцевої в АР сировини) та ефективним застосуванням для підвищення врожайності сільськогосподарських культур. У сегменті основних внутрішніх споживачів (азербайджанські фермерські господарства) продукції «SOCAR карбамід» важливо врахувати, що з боку держави і надалі зберігатиметься субсидування купівлі місцевими фермерами мінеральних добрив в обсязі 70% їхньої ціни. Продукція заводу також використовуватиметься для виробництва інших хімічних речовин і фармацевтичних препаратів.

У зв’язку з викладеним, слід зауважити, що тема постачання до України карбаміду, виробленого на заводі «SOCAR карбамід», за сприяння ПУ в АР обговорювалася в ході робочого візиту до Баку делегації представників ділових кіл України на чолі з Директором ДП «Український науково-дослідницький інститут спеціальних сталей, сплавів і феросплавів» О.В. Ревчуком (лист ПУ в АР№ 6131/51-142-1240 від 26.10.2018 р.). Зокрема, у ході переговорів української делегації з керівництвом Департаменту зовнішньоекономічної діяльності SOCAR ключовим питанням було обговорення пропозиції української сторони щодо закупівлі для потреб українських фермерських господарств карбаміду в обсязі 10тис. тонн на місяць.

При цьому, азербайджанська сторона виходить з того, що Україна розглядається як один із важливих зарубіжних ринків збуту азербайджанського карбаміду, а також як країна-транзитер цього мінерального добрива на ринки країн Євросоюзу. Як позитивний приклад представники SOCAR відзначають, що постачання карбаміду в Україну може стати суттєвим доповненням активній діяльності SOCAR на нафтовому ринку України. У цьому зв’язку ключовим питанням SOCAR є з’ясування можливості забезпечення відповідних зовнішньоторговельних операцій з потенційними партнерами в Україні з використанням транспортного маршруту через територію Грузії до морських портів України.

На думку Посольства, постачання азербайджанського карбаміду може бути важливим з точки зору диверсифікації активної діяльності SOCAR в Україні у нафтовій сфері, а також забезпечення потреб українських споживачів з урахуванням критичного стану, який склався на українському ринку мінеральних добрив.

 

Про інвестиційні можливості Костанайської області Республіки Казахстан

Для подальшого розвитку міжрегіональних зв'язків між країнами, направляємо інформацію про інвестиційні можливості Костанайської області Республіки Казахстан.

З огляду на індустріально-аграрну специфіку Костанайської області, найбільш привабливими галузями для інвестування є напрямки обробного сектора такі, як: виробництво машин, устаткування, виробництво будівельних матеріалів, виробництво продуктів харчування, переробка зернових та олійних культур, а також проекти в галузі альтернативної енергетики.

У свою чергу, в області зосереджені значні обсяги мінерально-сировинних ресурсів, створені необхідні умови для розвитку бізнесу. Для реалізації інвестиційних проектів в гірничодобувному секторі в області розвідано понад 350 родовищ і 35 видів корисних копалин.

Для зручності інвесторів розроблена інтерактивна інвестиційна карта, яка включає інформацію щодо кроків, які вимагають інвестицій та майданчиків регіону, а також за наявністю доступної інфраструктури та корисних копалин. Інформація доступна на наступних сайтах: www.investinkostanay.kz і www.map.invest.kostanay.gov.kz.

Презентація.

 

Щодо визнання українського сертифікату Halal в Малайзії

У рамках механізму Ради експортерів та інвесторів при МЗС України інформуємо, що Департамент ісламського розвитку Малайзії (JAKIM) надав статус іноземної установи, сертифікати «Halal» якої визнаються на території Малайзії, українському Центру сертифікації «Халяль», який знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Лук'янівська, 46 (копія листа JAKIM та сертифікату визнання додаються).

Зазначений статус надано до 22 січня 221 року, Департамент ісламського розвитку Малайзії залишає за собою право проводити позачергові перевірки та відкликати сертифікат у випадку виявлення значних порушень.

Таким чином, українські компанії, які бажають здійснювати експорт продовольчої продукції до Малайзії, можуть отримати відповідний сертифікат на території України, що значно спрощує процедуру та скорочує час підготовки відповідної документації. Враховуючи авторитетність малайзійської системи сертифікації продукції, придатної для споживання мусульманами, сертифікати «Halal», які визнаватимуться Малайзією, будуть також визнаватись і в інших країнах мусульманського світу.

 

Щодо зустрічі з Міністром енергетики Туркменістану Ч.Х. Пурчековим

4 березня 2019 р. за ініціативою Посольства відбулась зустріч Посла з Міністром енергетики Туркменістану Ч.Х. Пурчековим.

У ході зустрічі сторони обговорили питання стану та перспектив розвитку українсько-туркменських відносин в галузі електроенергетики.

Зокрема, Посол звернув увагу на можливості українських компаній в галузі електроенергетики та позитивний досвід їх участі в реалізації енергетичних проектів в Туркменістані.

У свою чергу, Міністр енергетики Туркменістану повідомив про зацікавленість туркменської сторони в участі українських компаній у модернізації Марийської ТЕС (шістьох блоків).

Крім того, під час розмови Ч.Х. Пурчеков висловив значний інтерес Туркменістану у співробітництві з українською стороною в сфері відновлюваної енергетики. Зокрема, Міністр запропонував зацікавленим українськими компаніями підготувати своїх пропозицій стосовно будівництва в Туркменістані комплексних сонячно-вітрових електростанцій, які б могли отримувати енергію як сонця, так і вітру.

Ще однією цікавою для України пропозицією щодо співпраці може бути озвучена Міністром Ч.Х.Пурчековим ідея стосовно організації в Туркменістані спочатку підприємства зі збирання трансформаторних підстанцій різної потужності, а згодом і підприємства з повним циклом виробництва таких трансформаторних підстанцій.

На думку Посольства, зазначені ініціативи туркменської сторони можуть стати доброю нагодою для українських компаній розширити свою географію та закріпитися на туркменському ринку.

 

Про згоду Компетентних органів Республіки Ірак на імпорт кормових культур

Посольство Республіки Ірак в Україні повідомило про згоду Компетентних органів Республіки Ірак на імпорт кормових культур (фуражний ячмінь, фуражна кукурудза, соєві боби та фуражна пшениця) на наступних умовах:

  1. Свідоцтво, яке підтверджує використання цих культур у якості кормових у країні походження;
  2. Фітосанітарний сертифікат, який підтверджує, що частка генетичних модифікацій відповідає специфікаціям Європейського Союзу для державного і приватного секторів;
  3. Легалізація свідоцтва Посольством Республіки Ірак та спеціалізованими органами України згідно з усталеною процедурою.
 

Щодо обов’язкової легалізації комерційних документів, пов’язаних з веденням діяльності на території ОАЕ

Звертаємо увагу підприємства котрі ведуть зовнішньоекономічну діяльність з ОАЕ, що починаючи з 23 жовтня 2017 компетентні органи ОАЕ не приймають документи комерційного характеру, пов’язані з веденням діяльності на території ОАЕ, у тому числі рахунки-фактури та сертифікати походження товарів, які не пройшли обов’язкову консульську легалізацію у Посольстві ОАЕ в Україні.

 

Щодо турецьких сертифікатів продукції рослинного і тваринного походження

Доводимо до відома підприємств-експортерів, що при імпорті до Туреччини продуктів рослинного та тваринного походження у желатиновій капсулі потрібен сертифікат, який вимагається щодо визначення продукту та його вмісту, а також існує потреба в проведенні регулювання щодо самої желатинової капсули. 
Дозвіл на імпорт продуктів буде надано, якщо желатин, з якого виготовлена капсула, матиме румінантне походження та був отриманий з використанням тканин шкіри або кісток, та за умови, що у відповідний сертифікат або додаткову декларацію до сертифікату, які отримуються від уповноваженого органу країни-експортера, містиметься заява наступного змісту: "желатин в продукті, на який видано ветеринарний сертифікат №....., відповідає вимогам Інструкції ЄС №999/2001"

 

Щодо імпортних обмежень Ісламської Республіки Іран

З метою інформування надаємо для експортно-орієнтованих підприємств України надані Посольством України в Ірані списки товарів, на імпорт яких до Ісламської Республіки Іран діють постійні або тимчасові заборони.

Додаткові тимчасові обмеження на імпорт були запроваджені іранським урядом наприкінці червня ц.р. в рамках заходів, спрямованих на мінімізацію негативних наслідків відновлення санкцій США проти Ірану.

Згадане 2 файли:
Перелік товарів на які діють постійні заборони
Перелік товарів на які діють тимчасові заборони

 

Щодо оголошених тендерів на закупівлю товарів, робіт і послуг у Чеській Республіці

З метою можливого використання в роботі надаємо практичні рекомендації представникам українського бізнесу, зацікавленим в участі у тендерах на закупівлю товарів, робіт і послуг у Чеській Республіці.

Детальніше

 

Податкова система Грузії: нові можливості для українських МСБ

Сьогодні Грузія займає 16 місце у світі за легкістю ведення бізнесу в рейтингу Світового Банку та МФК DoingBusiness. Держава забезпечує сприятливі умови для підприємців, щоб стимулювати економічне зростання.

Протягом останніх років податкова система Грузії знаходиться у стадії постійного реформування. Зокрема, основними привабливими рисами Грузії для ведення підприємницької діяльності є відсутність валютних обмежень і контролю з боку держави, а також зручні податкові режими.

Так, з початку 2017 р. у Податковому кодексі Грузії набули чинності зміни щодо системи податків на прибуток за естонською моделлю, якими передбачена нульова ставка податку на нерозподілений (реінвестований) прибуток компаній-резидентів. При цьому, сама відсоткова ставка податку на прибуток (15%) не змінилася.

Подібний крок мав позитивний вплив з точки зору зниження дефіциту поточного рахунку, підвищив доступ компаній до фінансових ресурсів, дозволив збільшити обсяг капіталу, спростив податковий облік і адміністрування та сприяв отриманню більших можливостей для розвитку бізнесу.

Наступним кроком, який має полегшити податкове навантаження на бізнес та збільшити частки МСБ в економіці Грузії, стали три нові податкові ініціативи Уряду країни.

Перша ініціатива стосується намірів суттєвого скорочення бюрократичного тиску на підприємців і полягатиме у зменшенні у 5 разів кількості звітних документів. Другою ініціативою передбачається спростити процедуру та зменшити розмір податків при продажі продукції місцевими підприємцями або фермерами у сільських районах. Метою третьої ініціативи є перетворення Грузії у регіональний фінансовий центр. Ініціатива дозволить нерезидентам реєструвати компанії он-лайн на території Грузії.

Збір податків та контроль податкового середовища здійснюється Податковою службою Грузії, яка підпорядковується Міністерству фінансів Грузії. Процедури податкового адміністрування та митне оформлення можуть здійснюються в онлайн-режимі.

Варто відзначити, що на червень 2018р. Грузія підписала договори про уникнення подвійного оподаткування з 55 країнами, включаючи Україну.

На даний час в Грузії не існує обмежень на конвертацію валюти та репатріацію капіталу та прибутку з країни.

Сьогоднішня система податків Грузії включає 6 видів фіксованих податків (стара система податків включала 21 податок), а саме:

- податок на прибуток підприємств (ставка 15%);

- податок на доходи фізичних осіб (прибутковий податок) (20%);

- податок на додану вартість (18%);

- імпортне мито (ставки 0%, 5% або 12%, у залежності від виду товару);

- акциз;

- майновий податок (до 1%);

Згідно Акту економічної свободи Грузії, прийнятому Парламентом Грузії у 2011 р. у рамках здійснення реформ, Уряду не дозволяється підвищувати ставки податку (за виключенням акцизу) або збільшувати кількість податків без проведення національного референдуму.

Детальніше: Інформація щодо окремих фактів стосовно податкової системи Грузії

 

Щодо порядку відкриття іноземної компанії в Марокко

З метою можливого використання в роботі надаємо для підприємств-експортерів інформаційно-аналітичну довідку щодо порядку відкриття представництва іноземної компанії в Марокко. Детальніше

 

Щодо валютно-фінансового регулювання при імпорті до Марокко

На даний час в Марокко існують два види внутрішньої валюти: конвертовані і прості дирхами. Конвертовані дирхами - умовна валюта, введена з 1993 р. і призначена для взаємодії замкнутої валютної системи Марокко з системами вільно конвертованих валют (ВКВ). Іноземна валюта, яка надходить на внутрішній ринок Марокко, зараховується на конвертований рахунок за діючим курсом обміну. Конвертований рахунок дозволяє зберігати в марокканських банках еквівалент ВКВ, здійснювати операції з ВКВ, як на внутрішньому ринку Марокко, так і за кордоном. Рахунки в конвертованих дирхамах відкриваються для резидентів і нерезидентів; спеціального дозволу Управління валютного контролю не потрібно. Рахунки в місцевій валюті призначені тільки для операцій всередині країни.

Загальні положення валютного регулювання визначаються характером здійснюваної економічної діяльності.

Зокрема, експортні операції не потребують попереднього дозволу, однак, експортер зобов'язаний репатріювати експортну виручку не пізніше, ніж через 150 днів після здійснення експортної операції з правом розпорядження частиною репатрійованої виручки на цілі, пов'язані з його професійною діяльністю. Існують також інші пільги для експортерів, серед яких:

  • можливість самостійно без попереднього дозволу, укладати в рамках експортної операції договори з посередництва, що передбачають комісійні до 10%;
  • можливість укладення контрактів факторингу, за умовами яких уповноважений банк бере на себе зобов'язання забезпечити отримання оплати від імпортера його платіжних зобов'язань по комерційній угоді;
  • оформлення контрактів страхування експорту, які з тих чи інших причин не можуть бути укладені зі страховими компаніями Марокко;
  • можливість переказу за кордон ВКВ з оплати імпортних закупівель сировини і матеріалів, необхідних для виробництва експортної продукції;
  • надання фінансової підтримки закордонної філії з умовою обов'язкової подальшої репатріації таких сум.

Розрахунки з транспортних перевезень можуть здійснюватися через уповноважені банки вільно, без будь-яких адміністративних обмежень.

У сфері надання технічної допомоги Марокко з боку іноземних компаній дозволяється виплата винагород за будь-які види послуг, які сприятимуть розвитку марокканських підприємств і підвищення їх конкурентоспроможності (використання патентів, ліцензій, здійснення дослідницьких робіт, проведення експертиз, ремонтних робіт, усунення аварій, технічне обслуговування, а також розрахунків з фахової освіти та ін.). Марокканські резиденти можуть вільно оплачувати витрати в інвалюті з навчання дітей за кордоном, лікування і госпіталізації в іноземних лікувальних центрах, а також вільно обмінювати кошти на туристичні поїздки в сумі до 15000 дирхам (1580 дол. США) в рік.

Юридична особа (фірма або установа) має право здійснити обмін один раз в рік 20000 дирхам (2100 дол. США) на будь-яку конвертовану валюту. Документом, що визначає порядок розміщення в Марокко активів іноземних фізичних і юридичних осіб, резидентів і нерезидентів, є циркуляр Управління валютного контролю Міністерства економіки та фінансів Марокко № 1555 від 1990 року, а також ряд постанов, спрямованих на подальшу лібелібералізацію валютного регулювання, в т. ч. №№ 1718, 1719, 1721 від 2008 року.

 

Новий випуск «Експорт від А до Я» від USAID

tl_files/data/files/For your information/!cid_image001_jpg@01D36E8C.jpgПропонуємо до вашої уваги новий сьомий випуск щоквартального бюлетеню «Експорт МСП: Від А до Я», який випускає Інститут економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕД) в рамках Програми USAID «Лідерство в економічному врядуванні»: https://goo.gl/cNYi47  

У випуску: Експерти ІЕД детально розписали усі 12 пунктів застосування та впровадження системи HACCP. У кінці, традиційно: «історія успіху» від українського виробника ягід, який експортує свою продукцію до ЄС.

 

Проект Представництва ЄС в Україні про перспективи та переваги зони вільної торгівлі UopenEU

tl_files/data/files/For your information/uoprneu_bannera_200x190.pngПропонуємо до вашої уваги проект Представництва ЄС в Україні про перспективи та переваги зони вільної торгівлі UopenEU.

На сторінках інформаційного ресурсу ви знайдете новини про можливості, що з’являються у представників малого та середнього бізнесу в ході розвитку партнерських відносин з ЄС, коментарі вітчизняних і міжнародних експертів, урядовців, бізнесменів та активістів, історії успішних українських експортерів, цікаві відеоролики з представниками українського бізнесу, які вже працюють з європейськими партнерами. А ще ресурс забезпечить офіційною інформацією щодо зростання експортних показників, нововведень у сертифікації товарів та анонсами подій, про які важливо знати.

 

Новий випуск бюлетеню «Експорт від А до Я»

tl_files/data/files/For your information/Eksport vid A do Ja.jpgПропонуємо до вашої уваги новий шостий випуск щоквартального бюлетеню «Експорт МСП: Від А до Я», який випускає Інститут економічних досліджень та політичних консультацій в рамках Програми USAID «Лідерство в економічному врядуванні»: https://goo.gl/S1Q2EX.

У випуску: Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою в деталях, нові ініціативи для жінок-підприємців, практичні поради для експортерів органічної продукції та багато іншого.

 

Щодо введення нових форм оподаткування в Лівані

tl_files/data/files/For your information/lb.png

 

З метою інформування зацікавлених українських компаній повідомляємо про введення в Лівані (Закон № 45 від 21.08.2017р.) нових норм оподаткування. Детальніше

 

Щодо спеціальних обмежень в галузі торгівлі товарами в Марокко

tl_files/data/files/For your information/morocco_640.png

 

За інформацією Посольства України в Марокко до уваги представників ділових кіл регіону надаємо інформаційно-аналітичну довідку щодо спеціальних обмежень в галузі торгівлі товарами в Марокко. Детальніше